Er zijn veel startende bedrijven die er voor kiezen om te besparen op de kosten voor het maken van een logo. Sommigen denken er zelfs over om zelf even een ‘logootje’ in elkaar te flansen. Echter raad ik dit niet aan. Laat je logo ontwerpen door een professional. Waarom? Dat leg ik je hieronder uit. 

Niet zo makkelijk. 

Het ontwerpen van een logo is niet zo makkelijk als dat veel mensen denken. Vaak houden mensen de doelgroep niet in het oog en missen hierdoor al de juiste aansluitingen. Daarnaast zijn kleuren vaak niet in harmonie, beelden onscherp en afmetingen niet in verhouding. Je betaald geen kosten voor het ontwerpen, dus je bespaard hierop. Echter loop je hierdoor de kans veel geld mis te lopen. Je spreekt bijvoorbeeld niet de juiste doelgroep aan en loopt hierdoor klanten mis. Of een klant gaat überhaupt niet met je in zee, omdat je bedrijf er niet professioneel uitziet. Zoals je ziet is een logo ontwerpen dus niet eenvoudig. 

Nieuwe inspiratie. 

Kies je ervoor je logo te laten ontwerpen door mij, dan krijg je altijd meerdere conceptlogo’s uitgewerkt waaruit jij kan kiezen. Deze bestaan uit verschillende kleuren, stijlen en lettertypes. Hierdoor krijg jij nieuwe inspiratie, die je anders misschien nooit had bedacht. Daarnaast houd ik rekening met kleurencombinaties, bestandsformaten, verhoudingen, iconen en de uitstraling. Wist jij bijvoorbeeld dat een kleur er digitaal heel anders uitziet dan op papier? Daarnaast hebben kleuren ook verschillende betekenissen die emoties kunnen opwekken. Zo staat blauw voor zakelijkheid, groen voor rust en rood voor warmte. Maar rood kan ook agressief overkomen bij verkeerd gebruik. Daarnaast lever ik ook verschillende bestandsformaten aan. Denk aan een vector bestand (eps of ai), digitale bestanden (png, jpg, pdf en psd.) of drukbestanden (jpeg of pdf.). Daarnaast kan ik je logo ook in diverse kleurvariaties opleveren denk hierbij aan zwart en wit. 

Kracht. 

Een krachtig logo gaat vele jaren mee en spreekt de doelgroep aan. Het is goed doordacht en wekt de juiste emoties op. Vaak bestaat een logo uit een beeldmerk en een woordmerk. Wanneer je merk meer bekendheid krijgt kan je je veroorloven om alleen een beeldmerk te gebruiken. Denk aan merken als Apple of Nike. Sommige merken kiezen juist voor alleen een woordmerk. Denk aan Coca Cola of Google. Voor startups is de combinatie het krachtigst. Daarbij wordt vaak het beeldmerk gebruikt in visuele uitingen om de indentiteit van het merk te versterken. 

Overtuigd? 

Neem vrijblijvend contact met mij op via info@natasjaweidijk.nl en vraag naar de mogelijkheden. We komen altijd samen tot het gewenste resultaat.